tirsdag den 25. august 2009

Den Ulykkelige Slutning

Mit liv er kuldsejlet totalt. Det gik jættefint i juni og juli, som det også fremgår af mit sidste indlæg, men her i august - jeg ved det sgu ikke. Jeg har ikke rigtig haft noget at lave, og derfor er jeg degenereret til en underlig gollum-agtig skikkelse, der sover på gaden og spiser tilfældigt efterladte hamburgere ud af skraldespanden på McDonalds.

Jeg udskød min tøjvask, til jeg ikke havde mere tøj tilbage. Og det lykkedes mig faktisk at vaske det goddamn tøj. Men jeg kunne ikke overskue at lægge det sammen, så det ligger i en stor, truende og uformelig klump på mit skrivebord, mens jeg selv er nødsaget til at gå i en udpulet Hard Rock Café - Malta undertrøje og et par kakhi-bukser fra 2001.

Min opvask har stået i halvanden uges tid. I den er der små ostestykker, som efterhånden er ved at udvikle deres egen selvstændige bevidsthed og identitet. I et frankofilt øjeblik valgte jeg at kalde dem for La Mort og De La Croix. Giv dem et par dage mere, og så kan jeg sandsynligvis diskutere noget Bourdieu med de små sataner.

Og når jeg ikke er ude på gaden og skræmme små børn og terrorisere hjælpeløse kvinder, ikke?

Så sitter jag i venten och spelar lite DotA (det er et computerspil, mor.).

I forlængelse af al denne elendighed er det vel kun naturligt, at jeg er nået frem til følgende: Jeg vil skrive speciale om Den Ulykkelige Slutning. Bare tage fat i nogle film, hvor det ender helt ad helvede til og så se på, hvad vi som tilskuere egentlig får ud af at søbe i elendigheden.

Og det kunne jo også være et meget passende punktum for min uddannelse. Den Ulykkelige Slutning. Jeg bør næsten stile efter at få en dårlig karakter for det speciale - det vil kun gøre det stærkere!

Men nu må I have mig undskyldt. Jeg har noget hår, der skal farves sort. Og den arm skærer jo ikke i sig selv, vel?

4 kommentarer:

Marianne sagde ...

Velkommen til mit liv. Og tillykke med speciale-idé. Det lyder som et fedt emne, når man nu skal beskæftige sig med noget i lang tid.

Lynge sagde ...

Ja, det bliver helt fantastisk at bruge et halvt år på at søbe i elendighed og mennesker, der fejler. Det glæder jeg mig da virkelig også til!

Mette Skole sagde ...

Fedt emne, Lynge. Men måske tager det de første 5 mdr. at definere, hvad en ulykkelig slutning er? Men der er da klart potentiale i fx Requim for a Dream, hvis du virkelig vil se på et fucked up udfald for karaktererne...

Lynge sagde ...

Ja, Aronofsky laver sgu nogle tragiske og smukke film. Både The Wrestler og Requiem for a Dream kvalificerer, og jeg regner med at kigge på dem begge. Har du set The Wrestler endnu? Det bør du. :-)