mandag den 15. december 2008

Charlies Sandwich - seriøst underlige sandwich siden 1973.

Der er ikke noget som en lækker sandwich, når man er sulten. Forleden forvildede jeg mig ind på Charlies Sandwich for at købe sådan en. Jeg havde imidlertid glemt, at man skal igennem et infernalsk forhindringsløb af absurde forslag til indhold, før man kan få skinke i kæften og ro i sjælen.

Konceptet på Charlies Sandwich er, at man helt selv kan vælge, hvad indholdet i sandwichen skal være. De gør intet for at hjælpe en på vej, og medmindre man protesterer, smækker de bare hele disken af underligt shit i ens sandwich, mens man lige stod og tænkte på anabolske steroider et øjeblik.

Man risikerer altså at ende med en sandwich med laks, karrysalat, ost, bacon og jalapenjos. At spise det svarer lidt til at spise en lækker omgang røde pølser med nougat, i min bog.

Det er som om, at man skal bestå sandwichteoriprøven, hvis man ikke vil have et eller andet sindssygt proppet i hovedet. Det eksemplificerer mit sidste besøg meget glimrende. Det gik sådan her:

Ekspedient: "Hej og velkommen til Charlies. Først skal du vælge brød. Vil du have bagel eller siciliansk landbrød?"

Mig: "Øh, siciliansk landbrød. Og jeg vil gerne have laks i."

Ekspedient: "Ok! Vil du gerne have dressing med soltørrede tomater eller dressing med grøn pesto i den?"

Mig: "Eh. Soltørrede tomater?"

Ekspedient: "Ok! Vil du gerne have salat i?"

Mig: "Ja."

Ekspedient: "Ok! Vil du gerne have jalapenjos i?"

Mig: "Laks med jalapenjos? Det lyder altså ret sindssygt, må jeg indrømme. Ellers tak."

Ekspedient: "Ok. Jeg skal jo bare give dig muligheden, forstår du! Vil du ha' tomat i?"

Mig: "Ja."

Ekspedient: "Agurker?"

Mig: "Ja."

Ekspedient: "Ost?"

Mig. "Ja. ... eller vent! Nej, for helvede!"

Ekspedient: "For sent. Bordet fanger. Vil du ha' bacon i?"

Mig: "Laks med ost og bacon? Hvad fanden ryger I herinde?"

Ekspedient: "Du vil ikke have bacon i."

Mig: "Godt gættet."

Ekspedient: "Skal jeg pakke den ind for dig?"

Mig: "Ja."

Ekspedient: "Vil du have nougat i?"

Mig: "Hva'?"

Ekspedient: "Haha, bare for sjov. Her er din sandwich. Ha' en god dag!"

Mig: "Jeg håber, at du får sars."


...

... gå aldrig ind på Charlies Sandwich. De narrer dig, og du ender med at spise en absurd pot pourrie af kylling, vaniljeis og borsch, mens alle griner af dig.

2 kommentarer:

Lucidique sagde ...

Bwaaahahaha!
You got owned!

By the way, hvordan kan det være at mit bekræftelsesord er 'fiatlort'?

Lynge sagde ...

Fiatlort, alligevel? Hehe. Blogger kører tilsyneladende skjulte hadekampagner mod udvalgte bilfirmaer. Det er altsammen del af en kæmpe kapitalistisk sammensværgelse. Eller det der.