tirsdag den 18. november 2008

Stor idioti, del 1

Nu skal vi have en føljeton omhandlende stor idioti. Jeg vil lægge ud med en mail, jeg netop har modtaget fra den administrerende direktør i Hang Seng Bank Ltd, Hong Kong:


"BUSINESS FORSLAG !!!!!


Jeg er Mr. Patrick K. W Chan administrerende direktør & Chief Financial Officer for Hang Seng Bank Ltd, Hong Kong. Jeg har en lukrativ forretning fora slagtilfælde af fælles interesse til at dele med dig, det handler om at flytte en stor sum penge. Jeg fik din henvisning i min søgen efter en, der passer til min foreslåede forretningsforbindelsen. Hvis du er interesseret i at arbejde med mig til at kontakte mig via min private e-mail (chanpathk@yahoo.com.hk) for mere information

Din tidligst svar på dette brev vil blive værdsat.

Med venlig hilsen

Mr. Patrick Chan
E-mail: chanpathk@yahoo.com.hk"

...

Mere bekymrende, end at den her idiot vil diskutere et slagtilfælde af fælles interesse med mig på en anonym yahoo-adresse, er fandme, at der jo MÅ være nogen, der sender alle deres informationer og bankoplysninger til ham og hans ligesindede? Ellers ville man vel ikke blive ved med at modtage de her tåbelige mails? Her er mere fra samme skuffe:

"YOUR EMAIL HAVE WON!!!

Staatsloterij Email Promotion.
Boeing Avenue 9459 PE
Amsterdam-The Netherlands.

This is to inform you that your email- Address attached to a Ticket-Number 43202450 with Ref-Number 592128 and Batch-number,362452, have won you a consolation cash prize of Euros (€1,000.000.00)One Million Euros Only.For due processing of your winning claim, please contact our claim Department officer

Name,
Telephone,
Fax numbers,
Nationality.
*************************************************
Contact Claims Manager:
Mr.Erwin Broek.
TEL:+31-651-781-312,
Fax:+31-847-323-655,
Email: staatspromo2008@gmail.com
*************************************************
Congratulations
Sincerely Yours
Mrs.Berg Lucy
Public Relation Officer."

...

Lad os lige se, hvilke præmisser man skal acceptere for at svare på den her mail.

1) Der findes et hollandsk statslotteri, der trækker vindere ud blandt tilfældige e-mail-adresser.. De ANER ikke, hvem fanden de forærer penge til. De ved fandme ikke engang, hvilket LAND vinderen sidder i, siden man skal oplyse sin nationalitet. Det synes den hollandske tipstjeneste lissom er passende, fordi ... tilfældige idioter har fandme også gjort meget for Holland gennem tiderne.

2) Dette statslotteri, der har et kollosalt millionbudget, har ansat en flok multihandicappede som informationsmedarbejdere. Det er bare en prøveordning, naturligvis - det ville jo være UREALISTISK at de multihandicappede informationsarbejdere var fastansatte.

Denne prøveordning forklarer vældet af fejl, at Erwin Broek det ene øjeblik er "officer", det næste "manager", og at der ikke er nogen officiel e-mail-adresse tilknyttet det her hollandske lotteri, der som nævnt deler millioner ud til højre og venstre. De multihandicappede har bare oprettet en gmail-adresse. Men hvad kunne man forvente - de ER jo immervæk multihandicappede.

...

Fortænkt? Jeg kan ikke finde en bedre forklaring på, hvorfor helvede et hollandsk statslotteri skulle sende mails ud på denne måde. Der MÅ jo være folk, der æder de her eller lignende præmisser.

At der findes naiv idioti af den kaliber kan gøre mig deprimeret.

Ingen kommentarer: